http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Cseréptálban sült omlós oldalas

2014. június 5., csütörtök

Cseréptálban sült omlós oldalas

Nemrégiben hozzájutottam egy egész oldalashoz, ami gyönyörű húsos volt, némi zsiradékkal átszőve. Egy esős vasárnapon megsütöttem finoman fűszerezve, pataki tálban . 

Hozzávalók :
Egy egész oldalas, himalája só, tört bors, majoranna, őrölt kömény, mangalica zsír, szeletekre vágott fokhagymagerezdek

Az oldalast besóztam, majd a többi fűszerrel finoman áthintettem , hűtőbe tettem és állni hagytam körülbelül egy órán át. A pataki tálat beáztattam, tetejét és az alját is, bő fél órán keresztül. 
Miután beáztatódott a pataki tál, két evőkanál mangalicazsírt tettem az aljába, és ráfektettem a hűtőből kivett sózott-fűszerezett oldalast, amit előzőleg két részbe vágtam.
Ezután a megpucolt fokhagymagerezdeket rákarikáztam, majd a tál tetejét rátéve pirosra-puhára sütöttem.
A végeredmény  csontról leomló vajpuha  kívánatos husi lett :)

Köretként cikkekre vágott , rozmaringos-kakukkfüves főtt burgonyát adtam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése