http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Gluténmentes, laktózmentes tepsis lángos

2014. szeptember 18., csütörtök

Gluténmentes, laktózmentes tepsis lángos

Anyósom egyik régi tepsis lángos receptjét adaptáltam át gluténmentesre, azt kell mondjam, tökéletesre sikerült. 
Finoman ropogós, könnyű bélzetű tészta lett a végeredmény.

Hozzávalók :
40 deka Spar free from Backmischung Universal liszt ( de szerintem bármelyik kenyérnek valóval pótolható ), egy tasak instant élesztő, 1,5 dl tej, egy teáskanál barna cukor, 1 ek himalája só, kettő kiskanál zsír ( puha) 5 ek burgonyapehely .


 Az élesztőt a meglangyosított és cukorral elkevert tejben felfuttattam. A dagasztógép táljába kimértem a lisztet, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, a zsírt,a burgonyapelyhet, a sót, és kb 1,5 dl langyos vizet. A dagasztógéppel szépen megdagasztattam, rugalmas tésztát kell hogy kapj, ne legyen túl lágy. Kelesztőben a duplájára kelesztettem, majd lisztezett deszkán hengeresre nyújtottam és 7 darabra vágtam. A tenyerembe fogtam egy kevés zsírt, majd gombócokat formáztam és lángos alakúra nyújtottam-igazítottam. Egy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire tettem a formára igazított lángosokat. ( 4 db fért el a tepsiben ) Zsíros kézzel még egyszer átsimítottam a tésztákat. A sütőt előzőleg felmelegítettem 160 fokra, hőlégkeverésre és egy kislábasban vizet tettem be. A lángosokat addig sütöttem míg pirosodni nem kezdtek. Kivétel után olivaolajba reszelt fokhagymával átkentem, laktózmentes tejfölt tettem rá és laktózmentes reszelt sajttal megszórtam.

Ha elkészíted , szívesen venném ha megírnád hogyan sikerült , ízlett e :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése