http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Pulykazúza leves zöldségekkel, gluténmentes levestésztával

2014. szeptember 8., hétfő

Pulykazúza leves zöldségekkel, gluténmentes levestésztával

Régen főztem pulykazúza levest. Nem akartam erős levest , így elővettem a zúzát,jól bezöldségeztem és 3 óra alatt lassú lángon finom levest főztem.

Hozzávalók :
Pulykazúza- 7 db,  3db sárgarépa, 1 db fehérrépa 1 db ,karalábé,  himalája só, egy teáskanál ételízesítő, egy újhagyma szára, egy csokor petrezselyemzöld ,
Gluténmentes levestészta

A pulykazúzákat alaposan megmossuk, majd kettévágjuk. (én 7 db egész pulykazúzából főztem a levest ) Hideg vízzel felengedjük, jól lepje el a víz a zúzákat, inkább több vizet tegyünk mint keveset, mert a főzés során úgyis elfő belőle. 
Kis lángra tegyük, és habozzuk le . Arra ügyeljünk, hogy csak gyöngyözzön a levesünk, ne forrjon !
Miután lehaboztuk, a megpucolt zöldségeket ,az  újhagyma szárát és a petrezselyem zöldjét beletesszük, sóval és ételízesítővel ízesítjük, és kis lángon kb 3 órán át főzzük. A főzés során esetlegesen még képződő habot szedjük le! 
Miután a pulykazúzák teljesen puhára főttek, a lángot elzárjuk, a zöldségeket és a zúzákat tálkára tesszük, a levest leszűrjük. 
A gluténmentes levestésztát kifőzzük, majd leszűrjük.

A félbevágott, megfőtt zúzákat  kettévágtam, zöldséget adtam mellé és levestésztát, majd rámertem a levest. 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése