http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Gluténmentes cipó

2014. szeptember 25., csütörtök

Gluténmentes cipó

Mióta lisztérzékeny vagyok, nehezebbé vált a sütés - főzés. De mivel nem vagyok az az elveszett fajta, hosszas rákészülés után megsütöttem az első gluténmentes kenyerem, hisz jól tudom, hogy mennyire hiányzik az asztalról a KENYÉR .
Hozzávalók :
NutriFree mix per panne 20 deka, NutriFree mix per panne Fibra + 3 deka, só, víz, 1 deka élesztő, egy teáskanál zsír
Az élesztőt felfuttattam a langyos vízzel, majd a már előre kimért lisztkeverékhez adagoltam. Ehhez az adaghoz elég egy teáskanálnyi só, de mindenki vegye figyelembe milyen sót használ !
Rugalmas tésztát dagasztottam, majd duplájára kelesztettem, áttettem egy szilikonos sütőpapírral bélelt sütőlemezre. A sütőt előmelegítettem 200 fokra, betettem egy vízzel teli kislábast. A cipót pengével bemetszettem , majd a tenyerembe vettem egy diónyi zsírt, megolvasztottam a kezem melegével és óvatosan átsimítottam vele a cipócskát, egyenletesen eloszlatva rajta a zsiradékot.Hőlégkeveréssel sült. Mikor elkezdett pirulni akkor visszavettem a hőfokot 180 fokra és teljes sülésig így maradt .
Ez a cipó 42 dekás lett








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése