http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Kétsajtos , kukoricás,csirkemellsonkás, szalonnás pizza gluténmentesen

2014. szeptember 10., szerda

Kétsajtos , kukoricás,csirkemellsonkás, szalonnás pizza gluténmentesen

Pizzára vágytunk-igen, már megint, viszont újra kellett gondolnom, hisz a búzaliszt tiltólistás a konyhámban. A Sparban vásárolt  Backmischung Universal All- purpose Baking mix nevű glutén és laktózmentes lisztjéből készítettem a tésztát.

Természetesen hagyományos búzalisztből ugyanígy elkészíthető !

Hozzávalók : 30 deka lisztkeverék  ( Backmischung Universal All- purpose Baking mix ) , egy 175 grammos natúr joghurt, 1,5 dl laktózmentes tej, 2,5 deka élesztő, egy kiskanálnyi cukor, só, egy kiskanálnyi mangalicazsír
 A feltétek: 2 gerezd pucolt fokhagyma, 2 evőkanál ketchup, morzsolt csemegekukorica, csirkemellsonka ( glutén és laktózmentes), baconszalonna, parmezánsajt, emmentálisajt

A tejet meglangyosítjuk, hozzáadjuk a cukrot , majd hozzáadjuk az élesztőt és felfuttatjuk. A lisztkeveréket egy tálkába tesszük, kis mélyedést készítünk, beleöntjük a felfuttatott élesztőt, a natúr joghurtot , a sót, és a kiskanálnyi zsiradékot, majd bedagasztjuk. Meleg helyen duplájára kelesztjük. 
A tésztából egy nagy pizzasütőnyi és egy pitéstál nagyságú pizza sült ki. 
A kettévett tésztát kerek alakúra sodortam, belefektettem a pizzasütőbe, zsíros kézzel átsimítottam, ráreszeltem egy gerezd fokhagymát, majd kevés ketchuppal megkentem. Megszórtam morzsolt csemegekukoricával, ráhelyeztem a félbe vágott csirkemellsonkákat, az apróra vágott baconszalonnát, majd bőségesen reszeltem rá parmezánsajtot és emmentáli sajtot.  160 fokos, előmelegített sütőben hőlégkeveréssel pirosra sütöttem. 















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése