http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Sült kacsavér pecsenye kacsamájjal

2014. szeptember 13., szombat

Sült kacsavér pecsenye kacsamájjal


Egy kedves ismerősöm aki a facebookos oldalamon tag, volt olyan kedves és házhoz szállította nekem a friss kacsavért. Ezúton is köszönet Teszársné Timinek az önzetlen kedvességért! Bár eddig még csak csirkevérből készítettem, most először a kacsavér is az asztalra került. 
A hűtőmben lapult 30 dekányi pecsenye kacsamáj és mivel gyerekkorunkban anyukám mindig a friss vágásból származó májat is a vér mellé rakta, így készítettem el én is. Jó sok hagymával, enyhe fűszerezéssel:
 Hozzávalók: Friss vágásból a megalvadt vér, amit elkészítettem fél dunsztosüvegnyi volt, 30 deka pecsenye kacsamáj, 2 nagyobb fej hagyma, só, majoranna, őrölt bors, libazsír

Az alvadt vért alaposan megmostam, majd deszkán felkockáztam. A kacsamájat megszabadítottam a hártyáktól, erektől, majd felkockáztam.
A hagymákat megpucoltam és felkarikáztam. A libazsíron a hagymát üvegesre pároltam, majd rátettem a kockázott vért, majd 1-2 átkeverés után a májat, fűszereztem a borssal és a majorannával, majd a legvégén sóztam.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése