http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Gombás -tejszínes csirkemell házi hasábburgonyával ( glutén-tojás-tejmentesen )

2014. szeptember 3., szerda

Gombás -tejszínes csirkemell házi hasábburgonyával ( glutén-tojás-tejmentesen )

Egy újabb gluténmentes étel kerül fel a blogra, amit annak előtte is sokat készítettem mert nagyon finom. A számomra allergén alapanyagokat lecseréltem és elmondhatom, hogy ugyanazt az ízvilágot kaptam, mint amikor még a hagyományos alapanyagokból készítettem el!! 

Hozzávalóka gombamártáshoz:
kb fél kiló gomba, egy nagyobb fej vöröshagyma, , só, egy kiskanál ételízesítő, zsír, a felöntéshez víz , a habaráshoz 1 dl növényi főzőtejszín, egy evőkanál rizsliszt.

Csirkemellfilé 2 egész, annyi zsír amin szépen meg lehet párolni- pirítani, só. 

Burgonya :én a háromtagú családunknak 5 db nagyobb burgonyát használtam fel- zsír a kisütéshez

A gombát jól megmossuk, cikkekre vágjuk, Egy fej vöröshagymát zsíron puhára pároltam, majd ráhalmoztam a cikkekre vágott gombát és felöntöttem vízzel. Sóztam, egy kiskanál ételízesítőt adtam hozzá,- vigyázzunk nehogy elsózzuk !- egy csipetnyi fehérborssal fűszereztem, majd puhára főztem. 1 dl növényi főzőtejszínt kikevertem egy evőkanál rizsliszttel simára, majd a forrásban lévő gombamártásból adtam egy kanálnyit hozzá, átkevertem és a gombamártásba öntöttem, jól átkevertem és kiforraltam. A csirkemelleket csíkokra vágtam, zsíron megpároltam-pirítottam és a kész gombaraguba szedtem. Jól átkevertem és egy kicsit átforraltam.
A burgonyákat megpucoltam, majd hasábra vágtam. Zsírt hevítettem és a hasábra vágott burgonyákat szép aranyszínűre-ropogósra sütöttem.

Természetesen a zsír helyettesíthető étolajjal, a növényi tejszín normál állati eredetű tejszínnel, a rizsliszt pedig búzaliszttel !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése