http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Tökmagvas -sajtos pogácsa gluténmentesen

2014. november 3., hétfő

Tökmagvas -sajtos pogácsa gluténmentesen

Azt hiszem, hogy a legjobban a finom házi pogácsa hiányzik nekem mióta a búzalisztek száműzve vannak az étrendemből. Több próbálkozásom is volt, különféle lisztkeverékekből kisebb nagyobb sikerrel. Volt olyan is amivel másnap nyulat lehetett volna dobni- persze csak képletesen mert én a nyulakkal vagyok :D- de azt hiszem ez a recept most megtörte az átkot, még másnap is puha pogácsákat sikerült sütnöm . Az eredeti Márti féle pogácsa receptet konvertáltam át gluténmentesre de most másfajta lisztkeverékből. 

Hozzávalók : 40 deka Schar mix B  liszt, 1 dl tej, 3 deka élesztő, 3 evőkanál tejföl, 3 evőkanál mangalicazsír, 1 tojás sárgája, 1 ek só, két maréknyi hántolt tökmag, 15 deka reszelt sajt.

 A langyos tejben - egy kis mézet tettem bele- felfuttatjuk az élesztőt. A lisztbe keverjük a felfuttatott élesztőt, a zsírt, a tejfölt, a tojássárgáját és a sót, majd szép simára dagasztjuk. Amikor megkelt a duplájára akkor lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam majd vékonyan átkentem olvasztott zsírral  megszórtam a hántolt tökmaggal majd hajtogattam . Ezután a hűtőbe tettem fél órára. Mikor a fél óra letelt lisztezett deszkán újra kinyújtottam, olvasztott zsírral átkentem és a maradék tökmaggal megszórtam és ismét meghajtogattam. Fél órára megint a hűtőbe tettem. Mikor az újabb fél óra letelt, lisztezett deszkán kb kétujjnyi vastagra sodortam, a tészta tetejét berácsoztam és a tetejét átkentem egy felvert egész tojással, majd ezután durvára reszelt gouda sajttal megszórtam és kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam. 
Szilikonos sütőpapírra helyeztem őket és 25 percig a sütőlemezen tovább pihentek. A sütőt előmelegítettem 180 fokra és  pirulásig sütöttem a pogácsákat.

























 








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése