http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Gyökérkenyér tökmagolajjal és hántolt tökmaggal

2014. november 1., szombat

Gyökérkenyér tökmagolajjal és hántolt tökmaggal

A családnak készítettem egy újfajta gyökérkenyeret, mire felébredtek már a rácson hűltek és a finom villásreggeli mellé szervíroztam nekik belőle.
Csak az egyik kenyérbe került tökmag, a másikat  simán a tökmagolajos tésztából tekertem .

Hozzávalók: 50 deka BL 112 ( félfehér ) búzaliszt, 2 deka friss élesztő, másfél evőkanál tökmagolaj, 1 evőkanálnyi himalája só, két evőkanálnyi burgonyapehely, 4,1 dl langyos víz, 1 teáskanálnyi barna cukor, egy maréknyi hántolt tökmag.
A liszttel elkevertem a sót, majd hozzáadtam a burgonyapelyhet , belemorzsoltam az élesztőt , rálocsoltam a tökmagolajat és a langyos vízzel eldolgoztam a tésztát egy fakanál segítségével . Letakarva reggelig pihent. ( Este 8 órakor kevertem be a tésztát ). Kora reggel lisztezett deszkára borítottam, kétfelé vettem , az egyik darabot kézzel óvatosan kilapogattam, megszórtam a hántolt tökmaggal és feltekertem- fentről kezdve magam felé. Ezután 3-4 helyen tekertem rajta és szilikonos sütőpapírra helyeztem. A másik darabot ugyanígy ,csak magok nélkül készítettem el. A kibélelt tepsin 30 percig hagytam pihenni a formára igazított kenyereket. A sütőt 200 fokra állítottam, az aljába egy vízzel teli kislábast tettem, és körülbelül 40 perc alatt megsültek a kenyerek pirosra ropogósra. 
A magvak nélküli már reggelire elfogyott :)
 Sajnos nekem be kellett érnem azzal hogy megszagolgattam :) ( De ebédre- kárpótlásul- sültek tökmagos pogácsák gluténmentes lisztből, amit hamarosan hozok .)
A tökmagolaj egészen különleges finom illatot és állagot adott a kenyereknek.






























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése