http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Juhtúrós pogácsa Limara receptje alapján

2014. január 21., kedd

Juhtúrós pogácsa Limara receptje alapján

Karácsony után hozzájutottam egy szép adag juhtúróhoz és fogalmam sem volt, hogy mit kezdjek vele. Tagja vagyok egy nagyon kedves kenyérsütős csoportnak, és itt sok segítséget kaptam, hogy mit csinálhatnék a friss juhtúróból. Libor Mária juhtúrós pogácsájára esett a választásom, mondhatom nem bántam meg, nagy sikert aratott  a családban ! Készítettem sajtos, tökmagvas és natúr változatot.

Hozzávalók :
60 deka finomliszt- én finom tönkölylisztet használtam
20 deka vaj + 5 deka a hajtogatásnál a lekenéshez

1 egész tojás
25 deka juhtúró
2 teáskanál só
0,5 dl tej
2,5 dl tejföl
3 deka élesztő
1 teáskanál méz
A tetejére reszelt sajt, tökmag

A langyos tejbe beletettem a teáskanálnyi mézet, majd belemorzsoltam az élesztőt. Felfuttattam. 
A kimért liszttel elmorzsoltam a vajat, beletettem a juhtúrót, a sót, beleütöttem a tojást, majd a tejfölt és a felfuttatott élesztőt.
Jól összedolgoztam, egy jól gyúrható tésztát kaptam. Lisztezett deszkán kinyújtottam körülbelül 2-3 centi vastagra majd gondolatban 3 részre osztottam és a bal szélét a középsőre hajtottam, majd ennek a tetejére a jobb szélét. Az így kapott tésztacsíkot lekenem olvasztott vajjal, majd a felső részét ráhajtom a közepéig, majd az alsót is ráhajtom, újra átkenem olvasztott vajjal és kettéhajtom. Alufóliába csomagolva hűtőszekrénybe teszem 3 órán át, de akár egy éjszakára is maradhat.
Ezután lisztezett deszkára borítom, kisodrom kb 3 centi vastagra, késsel berácsozom a tetejét, majd kisméretű szaggatóval kiszaggatom. A pogácsák tetejét átkenem egy felvert tojással, majd ízlés szerint reszelt sajttal, magvakkal meghintem. Szilikonos sütőpapíron 15 percig hagyom tovább kelni, majd előmelegített sütőben 180 fokon pirosra sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése