http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Nizzai lazacsaláta Gordon Ramsay receptje alapján

2014. január 16., csütörtök

Nizzai lazacsaláta Gordon Ramsay receptje alapján

Az eredetihez képest némi változtatással, készült el ez a könnyed , nagyon finom ízkavalkád, fogyókúrázóknak, könnyű vacsorára vágyóknak , vagy akár egy Karácsonyi menüsorba beillesztve biztos siker!
 Lazac főzőlé: víz, fehérbor, egész bors, kevés babérlevél, só, vöröshagyma karikára, szárzeller, citrom félbe vágva belefacsarva és benne hagyva. Ezt felforraljuk majd a bőrével lefelé belefektetjük a lazacot és kis lángon megfőzzük. Ha kész , a lében hagyjuk kihűlni. A saláta hozzávalói : cikkekre vágott főtt burgonya, zöld ceruzabab, jégsaláta, fejes saláta, koktélparadicsomok. Tárkonyos majonézmártás : vagy bolti kész majonéz, vagy frissen kikevert, ebbe apróra vágott friss tárkony és citromlé, egy késhegynyi őrölt borssal átkeverve. Ebbe a mártásba a negyedbe vágott salátákat tálaláskor átforgattam. Tojások : egy csészét átvajaztam, majd belefektettem egy spenót levelet, erre ráütöttem egy egész tojást , megsóztam, majd 160 fokon vízzel félig telt tepsiben gőzfürdőben megfőztem úgy, hogy a sárgája lágy maradjon. Tálaláskor a salátákat a tál közepére helyeztem, köré raktam az olivaolajon átfuttatott krumplit és ceruzababot, a koktélparadicsomokat ráhalmozzuk, majd a lazacról lehúzzuk a bőrét és rádaraboljuk a salátára. A kész tojásokat kiborítjuk még melegen a saláta köré.










2 megjegyzés: