http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Csodálatos házi tejes kifli, mint gyermekkorunkban :)

2014. január 15., szerda

Csodálatos házi tejes kifli, mint gyermekkorunkban :)

Ezt a receptet Melindától kaptam, gyerekkorunk kiflijét idézi, igazi ropogóshéjú, körbe letekerhető, tartalmas péksütemény. Tegnap este álltam neki az elkészítésének, reggelre egy darab maradt belőle.... :)  Elkészítése egyszerű, a végeredmény önmagáért beszél és garantáltan maradandó élményeket ad :)
Hozzávalók : 35 deka tönkölyliszt, 2,5 dl tej, 2,5 deka élesztő, egy teáskanál cukor vagy méz az élesztő felfuttatásához, 2 csapott kiskanál só,  2,5 deka vaj.
Az élesztőt a langyos, cukros, vagy mézes tejben felfuttatom. A lisztbe vegyítem a lágy vajat, a sót és a felfuttatott élesztőt, majd 10-15 percig rugalmas tésztát dagasztok belőle. Amikor a tészta elválik az edény falától , a tetejét áthintem liszttel és langyos helyen duplájára kelesztem. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, majd kétfelé veszem. A darabokat kisodrom kör formájúra, és körülbelül 1-2 centi vastagra, majd 4 cikkre vágom. A kapott cikkeket még egyszer egyenként kicsit átsodrom, majd a szélesebb felénél elkezdem feltekerni. 8 darab kiflit tudunk ebből a mennyiségből elkészíteni.
A kapott kifliket enyhén meghajtva formára igazítom és szilikonos sütőpapírra helyezem. A tetejüket átkenem tejjel és 170 fokon előmelegített sütőben  hőlégkeveréssel megsütöm. A sütőbe vízzel teli tálat teszek, ami végig benn maradhat.

Én a kivétel után, azonnal átkentem a kifliket hideg vízbe mártott ecsettel.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése