http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Szalagos fánk

2014. január 15., szerda

Szalagos fánk

Itt a farsang, áll a bál ! 
Mi ezzel a szalagos fánkkal köszöntöttük a farsangi időszak kezdetét, nem töltöttem meg, hanem mellé kínáltam anyukám sárgabaracklekvárját.

Hozzávalók : 60 deka liszt, 5 deka élesztő, tej amiben felfuttatjuk az élesztőt, egy evőkanálnyi méz, 10 deka margarin, 6 tojás sárgája, egy csipet só, egy citrom reszelt héja, 10 deka porcukor és egy nagyon kevés sütőrum kb 2 cl, ezt nem szoktam kimérni, de tényleg csak egy kevés kell. A langyos, mézzel elkevert tejben felfuttatom az élesztőt, a margarint meglágyítom a mikróban, majd az összes hozzávalóval együtt szép hólyagos tésztát dagasztok. Meleg helyen duplájára kelesztem, majd lisztezett deszkán kb 2-3 cm vastagra nyújtom és kiszaggatom. A kiszaggatott fánkocskákat letakarva még kb 15 percig kelesztem, majd bő olajban kisütöm. Én nem szoktam rá fedőt rakni, úgy sütöm. Egyet szoktam próbasütni, hogy a hőfokot szépen eltaláljam, és csak 4 darabot sütök egyszerre hogy ne hűtsem nagyon vissza az olajat. Papírtörlőre szedem ki, majd vaníliáscukorral elkevert porcukorral meghintem.

2 megjegyzés:

  1. itt már tudok simán kommentelni és akkor kihasználom a lehetőséget, gyönyörű a szalagosfánkod :-)
    Hadházy Ági

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Ági :)

    VálaszTörlés