http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Kukoricaprósza szilvalekvárral

2014. január 22., szerda

Kukoricaprósza szilvalekvárral

Egy pihenős vasárnapi délutánon kapcsolgattam a tv-t és az egyik csatornán egy fejkendős nénike egy parasztházikóban éppen nekikezdett a sütésnek. Kíváncsivá tett és végignéztem. Épp kukoricaprószát készített szilvalekvárral. Most az Ő receptje alapján készítettem el ezt az ételt.

Hozzávalók : 

40 deka kukoricaliszt
4 dl kefír
egy egész tojás
egy csapott kávéskanál só
1 dl tejföl
0,5-1 dl víz
egy teáskanál sütőpor
egy teáskanál barnacukor
zsír
porcukor a szóráshoz
szilvalekvár

A szilvalekvár kivételével egy tálban összekeverem a hozzávalókat. A masszát egy zsírral jól kikent tepsibe simítom, majd a szilvalekvárt rákanalazom több helyen egy egy halmocskát hagyva a tésztában. 

Ezután olvasztott zsírral - 2-3 evőkanál- átlocsolom .
A sütőt előmelegítem 170 fokra, alsó- felső sütésre, és megsütöm. Én hagytam enyhén pirosasra sülni. 
Kiszedés után hagytam kicsit hűlni és ezután felszeleteltem . Porcukorral enyhén áthintettem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése