http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Félgraham cipó öntöttvas lábasban sütve

2014. február 6., csütörtök

Félgraham cipó öntöttvas lábasban sütve

Legújabb kenyerem, egy félgraham cipó, öregtésztával készült, finom illatos ropogós héjú, belső szerkezetre kicsit tömöttebb igazán jóízű cipócska lett.

Hozzávalók :
20 deka graham liszt, 25 deka BL80, 27 deka öregtészta, egy ek himalája só, 2,3 dl víz, 2 dkg élesztő , egy ek olivaolaj.


Ebbe a kenyérbe nem tettem semmi lazítót, sem sikért, egy picivel lágyabb tésztájú lett mint a szokásos, de így is egy nagyon szép formás cipó sült belőle. 
Az alapanyagokat a dagasztógép segítségével megdagasztottam, majd kelesztőtálba tettem . Negyed óra múlva lisztezett deszkán óvatosan átgyúrtam majd újabb 20 percre kelesztőtálba tettem. Ezután ismét átdolgoztam és formára igazítottam. Szilikonos sütőpapírra helyeztem, majd egy 8 literes jénaiba tettem, ahol duplájára kelesztettem. 
Közben a vaslábast tetővel együtt betettem a sütőbe, amit 230 fokra felfűtöttem a lábassal együtt. Mikor a tészta megkelt,a tetejét pengével bevagdostam majd óvatosan- kezekre vigyázni ! -  belehelyeztem a forró vaslábasba a sütőpapírral együtt a cipót. Lefedve visszatettem, majd 20 perc elteltével a hőfokot 210 fokra visszavettem. Összesen 45-50 percig sült, végig lefedve. Ha valaki ropogósabb és vastagabb héjat szeretne, akkor 40 perc eltelte után leveheti a fedőt és további 5-10 percig sütheti még a cipót.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése