http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Sárgabaracklekváros párnácskák gluténmentesen, laktózmentesen

2014. szeptember 24., szerda

Sárgabaracklekváros párnácskák gluténmentesen, laktózmentesen

A családnak lekváros bukta készült, magamnak pedig ezt a párnácskát gondoltam ki .

Hozzávalók : 35 deka Nutri Free mix per Dolci liszt, 10 deka puha laktózmentes vaj, 1,5-2 dl langyos laktózmentes tej, 4 evőkanál barna cukor, 2,5 deka élesztő, kettő egész tojás, sárgabarack lekvár.

A dagasztótálba kimérjük a lisztet. A tejbe egy evőkanál cukrot teszünk , majd meglangyosítjuk és belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. A kimért lisztbe beleütünk egy tojást, a maradék cukrot, a puha vajat és a felfuttatott élesztőt. Rugalmas de nem kemény tésztát dagasztunk. 
Kb 45 percig kelesztettem. Ezután egy lisztezett deszkán kinyújtottam, egy nagy pogácsa szaggatóval korongokat szaggattam majd  egy teáskanálnyi sárgabarack lekvárt halmozunk a korong közepébe és egy másik koronggal befedjük, összecsipkedve a széleket. Szilikonos sütőpapírra fektettem a kész párnácskákat, olvasztott vajjal és egy felvert tojással alaposan átkentem minden darabot. 
160 fokon előmelegített sütőben sültek aranybarnára . Nagyon finom puha lett, a szélei viszont finoman ropogósak !









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése