http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Natúr karajszelet sajtmártással, lilaburgonyával, mungóbab csírával .

2014. szeptember 10., szerda

Natúr karajszelet sajtmártással, lilaburgonyával, mungóbab csírával .

Gyors és nagyon ízes húsételt készítettem, karajból, gouda sajtból a maradék lilaburgonya felhasználásával.

Hozzávalók : 5 szelet karaj- csont nélküli-, himalája só, rizsliszt, laktózmentes gouda sajt, lilaburgonya, laktózmentes tej, mungóbab csíra, a hús kisütéséhez és a mártás elkészítéséhez zsír.


A karajszeleteket kiklopfolom, sózom. Rizslisztbe forgatva felhevített mangalicazsíron- kb 1 evőkanálnyi- kisütöttem.
A sajtmártás: Egy evőkanálnyi zsíron két evőkanál rizslisztet megpirítottam, majd laktózmentes tejjel felöntve sűrűre főztem. A laktózmentes gouda sajtból reszeltem két maroknyira valót és hozzáadtam a tejmártáshoz. Egy csipet himalája sóval sóztam.
A maradék lilakrumplit ( vasárnapról maradt kisebb adag  ) a hússütésből visszamaradt zsírral meglocsoltam, és átmelegítettem. Tálaláskor a karajszeletre bőven szedtem a sajtmártásból, majd a megmosott mungóbab csírával jól megszórtam.
Gluténmentes- laktózmentes-tojásmentes-cukormentes , növényi olaj mentes.

A lisztet, tejet,  sajtot természetesen a megszokott alapanyagokból is kiválthatjuk. Rizsliszt helyett búzaliszt, laktózmentes sajt és tej helyett a sima tejtermékeket használva ugyanezt az eredményt kapjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése