http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Burgonyakrémleves lilaburgonyából pirított szalonnakockákkal

2014. szeptember 25., csütörtök

Burgonyakrémleves lilaburgonyából pirított szalonnakockákkal

Eljátszottam az ötlettel, hogy milyen lenne a lilakrumpliból egy krémleves. Nem készítettem még soha megpucoltan és nem tudtam, hogy mennyit veszít így a színéből, hát tettem egy próbát :) 
Ahogyan főtt, ronda sárszínű volt, aztán átturmixolás után egy kellemes halványlilás színe lett, az íze pedig nagyon finom. Pirított szalonnával tálaltam, nekem nagyon ízlett. 

Hozzávalók : 7-8 darab közepes ( lila)burgonya, egy maroknyi petrezselyem zöldje, himalája só, egy közepes fej vöröshagyma, egy evőkanál zsír, szalonna, hideg víz.

A burgonyákat megpucoljuk, kockázzuk. A vöröshagymát apróra vágjuk és a zsíron megdinszteljük. A megdinsztelt hagymára tesszük a kockázott burgonyát, a petrezselyem zöldjét , felöntjük vízzel, sózzuk, majd puhára főzzük és botmixerrel pürésítjük. Ha túl sűrű, öntsünk hozzá egy kevés vizet, és forraljuk át. A szalonnát apró kockákra vágjuk, átpirítjuk és a leves tetejére halmozzuk. 
Gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése