http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Vaslábasban sült cipó

2014. január 20., hétfő

Vaslábasban sült cipó

Nagy örömömre sikerült beszereznem egy csodálatos öntöttvas lábast, amit gyorsan ki is kellett próbálnom :) 
Teljes kiőrlésű tönkölylisztből, némi fehér BL 80-as liszttel készült cipócskám kovásszal és öregtésztával készült
  ( a kovász és az öregtészta részletes leírását megtalálod a tökmagos-napraforgómagos félbarna kenyér receptjénél !)
Hozzávalók : 35 deka teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 10 deka BL 80-as kenyérliszt, 10 deka kovász, 15 deka öregtészta, 1 deka friss élesztő, egy csapott evőkanál só, egy evőkanál burgonyapehely, egy evőkanál olivaolaj, egy kávéskanál sikér, 2,3 dl víz. - a víz mennyisége némileg változhat, függ a liszt minőségétől ! Minden esetben rugalmas, nem túl  lágy tésztát szoktam gyúrni !
Dagasztás után 30 percig kelesztőtálban kelesztettem, majd átgyúrtam a tésztát, cipót formáztam belőle, úgy, hogy egy kevés tésztát mindig saját maga alá tűrtem. A kapott cipót átliszteztem, majd hagytam majdnem a duplájára kelni. Szilikonos sütőpapírra raktam, ezután pengével megvágtam kicsit feljebb mint a kenyér magasságának a fele, íves formában , széltében. 
210 fokon, felforrósított vaslábasban sütöttem, fedőjével lefedve végig, 40- 45 percig.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése