http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Linzi torta

2014. január 15., szerda

Linzi torta

Anyukám annak idején mikor gyerekek voltunk vasárnaponként gyakran sütött rácsos linzert. Ez a torta szinte ugyanaz, kis finomításokkal.
Hozzávalók :  40 deka liszt, 30 deka margarin, porcukor-érzésre, nem mértem ki, kettő tojás sárgája, darált dió, vagy darált mandula, bármelyikkel jó, ebből 10-15 dekányi, fél mokkáskanál őrölt fahéj. A kenéshez baracklekvár és a szóráshoz szeletelt mandula.A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a porcukrot, a darált diót, fahéjat és a kettő tojássárgát. Eléggé akaratos volt a tészta mire összeállt, először azt hittem nem lesz belőle egységes gombóc:) Egy csatos tortaformát zsírral kikentem, majd liszttel megszórtam. A sütőt előmelegítettem 150 fokra. A tésztát kiszedtem a deszkára, majd lecsíptem belőle, nem egészen a felét. Ebből készül a tetejére a vékonyra sodrott " rács ". A maradék tésztát kinyújtjuk, kb 3-4 mm vastagra, belefektetjük a formába. Baracklekvárral gazdagon megkenjük. A tetejére ujjnyi vastag gurigákat készítünk és rácsszerűen a tetejére rakjuk. Majd az egészet megszórtam szeletelt mandulával. Körülbelül 45 percig sütöttem 150- 160 fokon hőlégkeveréssel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése