http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Karácsonyi sajtos ropogós

2014. január 15., szerda

Karácsonyi sajtos ropogós

Közeledik a Karácsony. Ezt a sajtos receptet egy újságban találtam, kisebb módosításokat végeztem rajta és kipróbáltam még az ünnepi sütések előtt. Egyszerű, a hagyományos sajtosrúdtól némileg eltérő, mutatós és finom sós ropogtatnivaló. Az első sütést vendégek tesztelték, átment a vizsgán :)
Hozzávalók : 20 deka liszt, 20 deka vaj vagy margarin, 20 deka reszelt sajt, én fele fele arányban trappistát és goudát használtam, egy csapott teáskanál só, -vegyétek figyelembe a sajt sósságát a készítéskor !-  egy egész tojás a lekenéshez, hántolt napraforgómag, fenyőmag, hántolt tökmag a díszítéshez.
A lisztet, a margarint-vagy vajat , a reszelt sajtot egybegyúrjuk. Először kicsit nehézkesen áll össze, de miután átveszi a kezed melegét, szépen formázható tömb lesz . Összeállítás után hűtőbe tesszük, lehetőség szerint fél- egy óra hosszára.
Pihentetés után deszkára borítjuk, majd kb egy centi vastagságúra nyújtjuk. Ezután a karácsonyi formákkal kiszúrjuk, a felvert tojással átkenjük és egyenként a magokkal ízlés szerint megdíszítjük.
Sütőpapírra helyezzük, majd előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 150 fokon sütjük, amíg szép aranybarna színe lesz.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése