http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Epres- mascarponés-pudingos torta

2014. június 2., hétfő

Epres- mascarponés-pudingos torta

Nem vagyok túl ügyes tortasütő, ezért nem is állok neki túl gyakran a tortasütésnek, de ezt a receptet bátran ajánlom , mert nem nehéz elkészíteni.

Hozzávalók :
A torta alaptésztája előkészített browni alappor volt, amit 3 egész tojással, 10 deka margarin és 50 ml víz hozzáadásával homogénné kevertem, majd kizsírozott és lisztezett csatos tortaformába öntve sütöttem meg 150 fokon. 

Amikor elkészült, deszkára tettem, és a csatos formába hagytam kihűlni. 
Az epreket jól átmostam, a nagyobb , szebb szemeket kettévágtam és a vágási felülettel a tortaforma széleihez illesztettem körbe -körbe. A maradék epreket apróra vágva a tészta tetejére halmoztam. 

Eközben egy egész vaníliás pudingport felfőztem fél liter tejben, 3 evőkanál barna cukorral, és mikor kellőképpen sűrűvé vált, a tűzről levéve hozzáadtam  4 evőkanál mascarpone sajtot. Ezután egy 20 grammos expressz zselatin fixet kevertem hozzá. Körülbelül 5 percig kevergettem, majd óvatosan a tészta tetejére öntöttem a mascarpones pudingot, majd egyenletesen elrendeztem. 
Hagytam kihűlni, majd a tetejét szeletelt eperrel, reszelt csokoládéval és mentalevéllel díszítettem, lefóliáztam és egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap reggel óvatosan lecsatoltam a tortaforma karimáját, és gyönyörködtem a végeredményben :)









2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos és isteni finom is , mert imádom ami epres .

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :) Egy kis tejszínhabbal megbolondítottuk, hát mennyei volt :)

    VálaszTörlés