http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Sárgabarackos-meggyes lepény

2014. augusztus 11., hétfő

Sárgabarackos-meggyes lepény

Kaptam egy vödör frissen szedett sárgabarackot, és egész nap illatozott az orrom alatt, ami a finom friss kelt tésztás lepényt juttatta eszembe. Mikor hazaértem, gyorsan bedagasztottam és megsütöttem meggyel kombinálva az én barackos-meggyes lepénykémet vacsorára.

Hozzávalók a kelt tésztához :
50 deka liszt, 4 deka friss élesztő, 2- 2,5 dl tej, egy evőkanál cukor , 5 deka puha vaj, egy egész tojás. 

A friss élesztőt a langyos, cukorral elkevert tejben felfuttatjuk. A liszthez hozzáadjuk a puha vajat, az egész tojást és a már felfutott élesztőt. Simára dagasztjuk, majd letakarva a duplájára kelesztjük. 

A sárgabarackokat jól megmossuk, majd kettévesszük és kimagozzuk. A meggyet ha friss megmossuk, kimagozzuk, ha pedig befőttből vételezzük akkor lecsepegtetjük.

A megkelt tésztát lisztezett deszkán 1-2 centi vastagra kinyújtjuk, majd szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük , elhelyezzük rá a gyümölcsöket, majd barna cukorral az egészet áthintjük és erre még őrölt fahéjat is szórunk ízlés szerint. 
Előmelegített sütőben 160- 170 fokon megsütjük.




4 megjegyzés:

  1. Meggyes-barackos lepény

    VálaszTörlés
  2. Akár így is hívhatjuk :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem barackos-meggyes lepény,egyrészt mert nagyobb helyet foglal el a barack a tésztán,másrészt azt látom a képen először,harmadrészt jobban szeretem a barackot :P finom lehetett és gyönyörű az alkotásod! <3

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Edina !
    Akárhogyan is hívjuk, nagyon finom, érdemes megsütni !
    Köszönöm , hogy időt szakítottatok arra, hogy elolvassátok és megnézzétek :)

    VálaszTörlés