http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Bolo do caco , a madeirai kenyér

2014. augusztus 2., szombat

Bolo do caco , a madeirai kenyér

Hosszas hallgatás után egy igazi finomsággal készültem.
A bolo do caco  egy édesburgonyából és lisztből kelesztéssel készült madeirai kenyér, amit vaslapon sütnek és fokhagymás fűszervajjal kínálnak, de bármiféle feltéttel, édessel és sóssal is egyaránt kitűnő !
A recept Madeiráról származik, az elkészítését egy portugál videón néztem meg.

Hozzávalók :
50 deka kenyérliszt, 2 deka friss élesztő, 2,- 2,5 dl langyos víz, egy csapott evőkanál só, 5 deka édesburgonya.
Az édesburgonyát megmostam, cikkekre vágtam, majd lefedve megsütöttem 150 fokon a sütőben. Miután kihűlt, 5 dekányit összepépesítettem belőle.
A langyos vízben elmorzsoltam , feloldottam az élesztőt, majd a már kimért lisztből 3 evőkanálnyit hozzákevertem és lefedtem 15 percre. A maradék lisztbe elkevertem a sót és a pépesített kihűlt édesburgonyát. Miután a 15 perc letelt bedagasztottam a tésztát, nem kemény hanem inkább lágyabb állagúra, majd duplájára kelesztettem. Ezután 5 darabra vágtam, gombócokat csináltam, majd kicsit ellapogattam és 25 percig letakarva újra kelesztettem . Egy teflonos serpenyőt felforrósítottam, majd megsütöttem benne a kenyérkéimet. Nem nagy lángon, oldalanként kb 6-7 percig sült,először csináltam egy próbadarabot :)
Fokhagymás- snidlinges fűszervajat készítettem mellé: a lágy vajba belereszeltem egy gerezd fokhagymát és egy csokor apróra vágott snidlinget kevertem hozzá.
Még langyosan , kettévágva megkentem, és rekord gyorsasággal el is fogyott :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése