http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Pecsenye kacsamáj baconkalodában, petrezselymes burgonyával, friss salátával

2014. augusztus 25., hétfő

Pecsenye kacsamáj baconkalodában, petrezselymes burgonyával, friss salátával

Mióta kiderült, hogy glutén és laktózérzékeny vagyok és még sok más tiltott alapélelmiszer is szerepel pár hónapig az étrendemben, azóta jól át kell gondolnom egy- egy étel elkészítését, vagy egyáltalán kitalálását, hogy unalmassá ne váljon, és az sem utolsó szempont, hogy szeressük is :)
Gyönyörű pecsenye kacsamájba botlottam a minap, bacon meg általában mindig van itthon, így megszületett a baconkalodás kacsamáj, amit pataki tálban libazsíron sütöttem meg.

Hozzávalók : Pecsenye kacsa mája, baconszalonna szeletek, himalája só, 1 evőkanál libazsír, 4-5 szál friss majorannaszár- ezt morzsolt majorannával ki lehet váltani, egy csipetnyi fehér őrölt bors .

A kacsamájat enyhén áthintjük sóval, majd a kiterített baconszeletre fektetve feltekerjük, és a libazsírral átkent, előzőleg beáztatott pataki tálba szorosan egymás mellé állogatjuk. Enyhén átszórjuk őrölt fehérborssal, közé fektetjük a megmosott friss majoranna ágacskákat- ( vagy a morzsolt szárított majorannát rászórjuk ) - és lefedve 160 fokon megsütjük, majd a sütés végén a grillező funkciót használva kissé rápirítunk.

A körethez: burgonya, fodros- vagy simalevelű metélőpetrezselyem, libazsír, himalája só
A burgonyákat megmossuk, meghámozzuk és kockázzuk, majd sós vízben puhára főzzük. A petrezselyemzöldet megmossuk, apróra vágjuk, majd egy kiskanálnyi libazsíron átfuttatjuk. A puhára főtt kockázott burgonyát lecsepegtetjük és az átfuttatott petrezselyemzölddel átkeverjük, ízlés szerint sózzuk.

Köretként friss zöldségekből álló salátát készítettem: egy fej jégsalátát apróra vágtam, ebbe kevertem apróra vágott uborkát, reszeltem bele sárgarépát, karikáztam újhagymát, vágtam bele egy maréknyi zsázsacsírát  nyakon öntöttem és átkevertem egy evőkanál tökmagolajjal amit egy kedves ismerősömtől kaptam :)  Zoli, ezúton is köszönet érte!








2 megjegyzés: