http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Tepertős-újhagymás-sajtos pogácsa mangalicazsírral

2014. május 15., csütörtök

Tepertős-újhagymás-sajtos pogácsa mangalicazsírral

Kicsit átvariáltam Márti pogácsáját és az Alexa Christinél látott újhagymás- tepertős szórással dúsítottam.
Tehát az alaprecept Márti pogácsája,  a zsiradék mangalicazsír és tepertő, két hajtogatással készült és rettentően finom lett.
Igazi nagyiféle pihepuha leveles pogácsa . 

Hozzávalók :  40 deka liszt, 1 dl tej, 3 deka élesztő, 3 evőkanál tejföl, 3 evőkanál mangalicazsír, 1 tojás sárgája, 1 ek só, kb 20 deka darált tepertő, 3 db újhagyma zöld szára, 15 deka reszelt sajt.

 A langyos tejben - egy kis mézet tettem bele- felfuttatjuk az élesztőt. A lisztbe keverjük a felfuttatott élesztőt, a zsírt, a tejfölt, a tojássárgáját és a sót, majd szép simára dagasztjuk. Amikor megkelt a duplájára akkor vékonyra nyújtottam lisztezett deszkán majd megszórtam a darált tepertőkrém felével a reszelt sajt felével és a felkarikázott újhagymával. Ezután hajtogattam.A hajtogatás menete: a kisodort tésztát a megszórások után felülről lefele a feléig ráhajtom, majd az alsó részét szintén felhajtom a feléig, ezután jobbról is ráhajtom a feléig, majd balról is ugyanígy.  25-30 perc pihentetés után kisodortam , újra kentem tepertőkrémmel, szórtam sajttal és hagymával, majd hajtottam. Újabb 25 perc múltán kisodortam, nem annyira vékonyra mint először, kb 2,5 centisre és egy éles késsel bekockáztam a tetejét, átkentem felvert tojással, kiszaggattam egy közepes méretű pogácsaszaggatóval, majd a tetejükre egyenként reszelt sajtot tettem. Szilikonos sütőpapírra helyeztem őket majd újabb 20- 25 percig pihentek  A sütőt előmelegítettem 170 fokra,  légkeveréssel sültek.




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése