http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Babos piláf tésztaköntösben

2014. október 29., szerda

Babos piláf tésztaköntösben

A török konyha fantasztikus. Jónéhány hete szemeztem már egy recepttel amit egy kedves barátnőm lefordított nekem törökről- magyarra, és némi módosítással elkészítettem saját szájíz szerint .
A látvány lenyűgözött, az illat és az ízek... csodás! Sok babbal, finom omlósra főtt csirkehússal készítettem, és kapott egy isteni tésztakabátot ami sokat dobott rajta :)

Hozzávalók a tésztához :  2 db egész tojás, 2 evőkanál natúr joghurt, 1 teáskanálnyi olivaolaj, 1 teáskanálnyi só, 2,5 -3 bögre liszt.
Az alapanyagokból sima ruganyos tésztát gyúrunk.

A töltelék amit  használtam : 1 kis fej vöröshagyma, 3 db egész csirkecomb, 1 zacskó Uncle Bens barna rizs, 1 kávéscsészényi  fenyőmag, egy mokkáskanálnyi édesnemes őrölt pirospaprika, egy csipetnyi őrölt fehérbors, 1 nagyobb bögre tarka és egy nagyobb bögre fehér bab, egy babérlevél, 4-5 szem egész bors,himalája só.
Díszítésként egész mandulát használtam.

A csirkecombokat sós, babérleveles, egész borsos vízben puhára főztem, majd a bőrét lefejtve kézzel apróbb darabokra szedtem.A babokat sós, babérlevéllel ízesített vízben puhára de nem szétfővősre főztem. 
A rizst puhára egy kissé tapadósra de nem ragacsosra készítettem. 
A kis fej vöröshagymát zsiradékon üvegesre pároltam, hozzáadtam a darabokra szedett csirkehúst, a főtt babot, a rizst, a fenyőmagvakat, majd sóztam- borsoztam egy mokkáskanálnyi édesnemes őrölt pirospaprikával átszórtam,majd alaposan de óvatosan átkevertem. 

A tésztagombócot lisztezett deszkán vékonyra sodortam. Egy előre kizsírozott és kilisztezett közepes méretű kuglófsütőbe egyenként a bordázatok mélyedésébe egész mandulaszemeket ültettem, majd a kisodort tésztát a formába  engedtem úgy, hogy a szélei jócskán kilógtak.
Ezután a kész tölteléket a sütőformába töltöttem, enyhén átnyomogattam és a tészta lelógó széleit rátakartam . Előmelegített sütőben 170 fokon pirulásig sütöttem.
Mikor elkészült, egy nagyobb méretű tányért tettem rá és úgy fordítottam át óvatosan majd szedtem le róla a formát. 
Fogyasztható hidegen és melegen is, egy könnyedebb leves után de akár önmagában is főételként .






































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése