http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Sajtos-napraforgós pogácsa gluténmentesen

2014. október 11., szombat

Sajtos-napraforgós pogácsa gluténmentesen

Annyira kívántam már egy jó pogácsát! Összeszedtem hát magam és nekiálltam egy finom sajtos, napraforgómagokkal szórt pogácsát kreálni. 

Hozzávalók : 45 deka Spar free from kenyérliszt, egy evőkanál himalája só, 10 deka margarin, 10 deka sertészsír, 2 egész tojás, 1,5 dl langyos laktózmentes tej, 3 deka élesztő, egy teáskanál barna cukor, 2 evőkanál laktómentes tejföl, 20 deka kemény sajt, napraforgómag ízlés szerint.

Az élesztőt felfuttatom a cukorral elkevert langyos tejben. A lisztet beleszitálom a dagasztótálba, hozzáadok egy egész tojást, a sót, a felfuttatott élesztőt , a margarint, a tejfölt és a zsírt, majd jól megdagasztatom a géppel. Nem kemény de formázható tésztát kaptam. 30 percig kelesztettem, majd ujjnyi vastagra sodortam megszórtam a lereszelt sajt felével, megszórtam napraforgómaggal és nagyon nehezen de meghajtottam úgy, hogy a felső részt középvonalig, majd az alsó részt is felhajtottam, és jobbról, balról is középig hajtottam a tésztát. Ezután betettem 30 percre a hűtőbe. Kivétel után úgy döntöttem, hogy nem hajtom meg még egyszer. Kisodortam kb 2,5 cm magasra, berácsoztam a tetejét, megkentem a másik felvert tojással és megszórtam a maradék napraforgómaggal és a maradék reszelt sajttal. Közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam , 160 fokon előmelegített sütőben légkeveréssel pirulásig megsütöttem.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése