http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Házi kubu, Domán Edina receptje

2014. október 20., hétfő

Házi kubu, Domán Edina receptje

A sütőtökös finomságok pályázatra érkezett receptek közül az egyik ez a kiváló és egészséges sütőtökös ital amit Domán Edina fejlesztett ki és készített el, ezúton is köszönjük ! 
Ígéretemhez híven, közzéteszem itt a blogon ezt a nagyszerű receptet , fogadjátok szeretettel ! 
Edina oldalát a facebookon a Sütni - főzni nem nehéz címszó alatt érhetitek el.

Házi KUBU
 Hozzávalók: 80 dkg sütőtök (hámozva-tisztítva) 1-1 db alma,körte,birsalma,sárgarépa(hámozva-tisztítva) 2 narancs leve, 1 fél citrom leve, 1,5 liter víz, csipet só, ízlés szerint cukor vagy méz (én 20 dkg cukrot tettem bele). A sütőtököt meghámoztam,gyümölcsöket ugyanígy,sárgarépa szintén hámozva,tisztítva,felkockázva és másfél liter vízben feltettem főni a citrusok levével, a cukorral, csipet sóval. Puhulásig főztem, majd botmixerrel jó simára, krémesre alakítottam. Kihűlés után azonnal fogyasztható. Ha szeretnénk eltenni, akkor forrón keverjünk bele egy nagyobb késhegynyi nátrium-benzoátot, tegyük csírátlanított üvegbe, dunsztoljuk ki és mehet a kamrapolcra. Ha nem akarunk bele tartósítót tenni, akkor folpackkal zárjuk le az üvegeket, erre tegyünk egy csipet szalicilt vagy nátrium benzoátot, csavarjuk rá a kupakot , így tegyük dunsztba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése