http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Ököruszály leves

2014. október 20., hétfő

Ököruszály leves

Hetek óta készülök rá, hogy ököruszály levest főzzek, csak az alapanyag beszerzése volt macerás de hála a hentesemnek sikerült beszerezni .
Gyönyörű, friss, konyhakész marhafarkat küldött, sok zöldséggel és gluténmentes tésztával mennyei leves főtt belőle.

Hozzávalók: egy egész marhafarok, sárgarépa, fehérrépa, vöröshagyma, újhagyma szára, friss petrezselyemzöld, karalábé, himalája só, 
Levesbetétnek gluténmentes levestésztát használtam de illik mellé a daragaluska is.

A darabolt marhafarkakat átmostam, majd hideg vízzel felöntve lassú lángon főzni kezdtem,sóztam. 
A tetején képződő habot folyamatosan leszedtem. A zöldségeket megpucoltam- kettévágtam ,a vöröshagymát a héjában hagyva alaposan átmosva a levesbe helyeztem.
A friss petrezselyem zöldet és az újhagyma szárat átmosva a levesbe dobtam.
Lassú lángon sokáig ( 3- 3,5 óra hosszat) főztem . A hús a darabokról szinte leomlik mikor már kellőképpen megfőtt- megpuhult. 

Mikor elkészült, a húsdarabokat és a zöldségeket kiszedem, a levest átszűröm, tálaláskor mindenki kedve és ízlése szerint szedhet. 
Gluténmentes levestésztát főztem ki mellé. 
Annyira kellemes ízvilágú lett a leves, és mellé a puha marhahús némi cupákkal, hogy ismétlést kíván ! :)




















2 megjegyzés:

  1. na ez igeeeeeeeeeen,ezt nagyon megkóstolnám!!! <3

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm ! Remélem egyszer lesz rá alkalom !! ;)

    VálaszTörlés