http://gasztrosagok.cafeblog.hu/ Gasztroságok: Napraforgómagos svájci gyökérkenyér

2014. október 19., vasárnap

Napraforgómagos svájci gyökérkenyér

Október 16.- a  a KENYÉR  világnapja. Hagyomány, hogy ezen a napon kettő kenyeret sütnek és az egyiket odaajándékozzák valakinek.
Kicsit megkéstem, de hát a dolgozó, munka után még ügyeit intézőnek ezt talán el lehet nézni :)
Gyökérkenyér mellett döntöttem, amit most hántolt napraforgó maggal szórtam meg.
Szüreti bálba mentünk, indulás előtt összeállítottam a tésztát, letakartam és másnap reggel átdolgozva és formázva kisült a két gyönyörű pihepuha ropogós kenyérke. Az egyik itthon maradt a másik feleződve anyukámhoz és anyósomékhoz került.

Hozzávalók: 50 deka BL 80 liszt, kb 3 ( ha szükséges akár több) deciliter langyos víz, 1 evőkanálnyi himalája só, két evőkanál burgonyapehely, 1 evőkanál olivaolaj, 3 deka élesztő, két maréknyi hántolt napraforgómag. Este készítem össze.
A hozzávalókat egy tálba teszem, az élesztőt is a liszthez morzsolom, majd a langyos vízzel alaposan kikeverem a tésztát. Letakarva egész éjjel pihenni hagyom. Reggel lisztezett deszkára borítom, kétfelé vágom ,átdolgozom kicsit majd formázom úgy, hogy kicsit ellapogatom és magam felé feltekerem, majd a tengelye körül is 2x, 3x megcsavarom. Szilikonos sütőpapírra teszem a formára igazított kenyereket és letakarva fél óráig pihenni hagyom. A sütőt előmelegítem 170-180 fokra, az aljába teszek egy teli lábaska vizet , majd a kenyereket beteszem sülni körülbelül 40-45 percig , pirulásig.






































3 megjegyzés:

  1. Névtelen19:49:00

    Hello!
    Most állítottam össze a kenyeredet, mert nagyon tetszik, de nekem jóval több vizet kellett bele raknom.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Valószínűleg másfajta liszttel dolgozol, azért. Mindegyik liszt máshogy veszi fel a vizet, azért is írtam úgy, hogy kb. 3 dl. Remélem finomra sikerül, majd referálj !!

    VálaszTörlés
  3. Ez a recept fantasztikus,nekem egy az egyben bejött,KÖSZÖNÖM! <3

    VálaszTörlés